VREMEA

luni, 31 octombrie 2011

Final de octombrie

Finalul lunii Octombrie (defect, îmi permit să-l cataloghez drept profesional, ăsta cu notatul lunii cu literă mare) aduce cu sine din nou, sărbătoarea pe care am împrumutat-o și noi de ceva mult timp și am românizat-o în „Helouin”. Încă de dimineașă, mi s-a arătat chiar la TV cum se decorează un bostan, în formă de față umană, cu lumânare cu tot tacâmul. Mă simțeam ca pe canalul DYI (do it yourself), unde deobicei ți se explică cum să bați un cui în peete cu ciocanul. E bine, că am aflat (intru și eu în rândul largii majorități) ce frumos se poate decora ambientul, în doi timpi și trei mișcări, prin „decuparea” unui bostan de „helouin”. Apoi se cere părerea finală a celor care îl vor întâlni (pe el bostanul „minunat”), iar ei vor spuneee:
-„Extraordinar,fantastic, ce bine/frumos arată”!
Amintirile mă chinuiesc, era refrenul cântecului de care își vor aduce aminte cei care în tinerețile lor făceau bostani de „helouin”. Desigur aceste amintiri, vor spune ei, sunt de mult timp, ceea ce mă poate face pe mine să mă gândesc că și la noi exista încă de atunci o așa numită tradiție în decorarea acestei zile. Pot să o dau de pereți, să mă gândesc că acest „helouin” este o tradiție cu ștate vechi în țara noastră. Asta, pe lângă fascinația întregului popor vis-a-vis de Dracula și alteuri. Bine, asta în ideea în care deja din istorie ne aducem aminte și de cursurile de „dibeit”, aceste dezbateri de la care nu era chiar O.K. să lipsești. Adică, o dezbatere are și o versiune onlain, ceea ce face ca elevii care vor să își îmbunătățească aceste abilități de a dezbate, să fie ajutați cât mai mult și în acest subiect. Sunt moțiuni care se discută, iar pe aceste moțiuni copiii sunt învățați să dea din gură. Coerent, nu altcumva. Vorbim de termeni ca și consistență, consecvență, avantaje, experiență, motivație, abilități, obiective, retorică...my God. Observ că este și un titlu profesional pe care îl poți obține. Debater (dibeităr).
Asta e un fel de:
„-Ce ești tu mă?”
„-Entertainer.”
Aham, deci meseria ta este...bravo !!!

Alt refren îmi face impresia că se potrivește eXact și aici. Că a plastic miroase puternic.

Niciun comentariu: