VREMEA

marți, 13 ianuarie 2009

articol 7-11 aug

Schimbari in istorie!

7 seri se schimba. Intr-o lume in care totul se schimba a venit momentul ca aceasta schimbare sa ajunga si in paginile celei mai citite reviste de timp liber. Odata cu schimbarile ma intorc cu gandul la ceea ce am trait eu de-a lungul timpului, ce am vazut si in ce contexte am fost prins cu dorinta de a contribui si eu la dezvoltarea mai rapida a noastra a tuturor.
Prin 1994, pe cand visam sa ajung sa lucrez la radio frecventele aratau asa: 67.01 Radio Sibiu 67.85 Radio Cinemar, 68.72 Radio Activ, 91.8 Radio Contact (singurul pe atunci pe banda vest). Banda "vest" insemna ca daca iti aduceai o masina de dincolo sau iti cumparai un aparat de radio mai smecher nu trebuia sa "il tragi in banda" adica sa-l modifici ca sa ii prinzi pe cei care aveau frecventa care incepea cu 6. O mare nebunie era pe atunci cu trasul asta in banda. Asa se dadeau frecventele, asa a fost si la Sibiu. Acum toate frecventele care se acorda, de ceva mult timp incoace nu mai necesita discutiile astea. Asadar o schimbare a fost si aici. Tot de schimbari la radio, insa trecand peste antene si alte cele imi vin in minte cuvintele unui prieten care zicea: "Tu ai prins perioada romantica a radioului. Sa fii fericit"! Si acum, privind in urma ii dau dreptate inca odata. Din 1996, de cand, intr-o seara tarziu la emisiunea Cinemar Service by night am avut onoarea sa zic ora exacta ca si proba de voce - o voce tremuranda care de-abia a vrut sa iese pe gura de atatea emotii - multe s-au schimbat. Imi aduc aminte ca ii priveam pe cei care se prezentau la radio ca pe niste legende. Lumea poate a uitat sau nu stie ca era o treaba sa zici "te saluta de la radio, al tau prieten Mircea Ludosan" sau " Emisiunea Metronom incepe inca odata. Al vostru Marius Fier". Tot atunci i-am intalnit pe Domnul profesor Androne cu muzica sentimentala si am mixat incercarile timide de radio ale lui Razvan Marcu la sinteza stirlor zilnice de la ora 15:30. Era perioada lui Nicu Crisca si a lui Ovidiu Rosu Emil Francisc, Marius Alexa sau Berti Panaiot coborand un etaj mai jos al SC Proiect pe atunci, in studioul TV. Stirile erau prezentate de Codruta Drasovean si atmosfera in care am intrat invatand sa fac radio era animata de un interes etern asupra calitatii si bucuriei lucrului bine facut. Mai tarziu, schimband studioul am descoperit Radio Activ, un pic mai tineresc, cu un alt aer si alte voci de care m-am legat cativa ani: Codrut Vulcan, Crinu Iordache, si multi multi altii oameni de radio buni de care nu mai stiu mai nimic. Cu mare bucurie imi aduc aminte de deck-urile folosite, casetele care de-abia se auzeau, cd-playerele care erau un lux, apoi calculatoarele.... mult mai tarziu si la cei mai iubiti dintre animatorii de la Radio Contact. Atunci stateam pana noaptea tarziu sa facem jingle-uri si promo-uri. Ne dadeam de cateva ori peste cap pana reuseam sa facem cea mai cea reclama pentru clientul X sau Y. Asa era atunci demult, cand inca mai aveai libertaea de a vorbi liber la radio. Am avut onoarea de a invata meserie si de a asculta povesti de viata de la Andy Ghisoiu, Ovidiu Grunca, Magda Diaconescu, Sebastian Muntean, Cristina Comaniciu Paun, Marius Dicoiu si multi multi altii care sper sa nu se supere ca nu i-am amintit aici carora le multumesc ca m-au atins in toata aceasta istorie de radio. Si apropos de radio, cei care am simtit ca ne legam mai mult decat colegial am dat nastere unei agentii. A noastra. Claudiu Rusu, Laura Agirbiceanu va multumesc. Fara voi eXact media n-ar fi fost una din cele mai apreciate din oras. Lucrurile asadar se schimba. Astazi e foarte usor sa-ti faci o agentie de publicitate sau sa produci spoturi publicitare ori jingle-uri de radio. Insa e mai greu ca acestea sa fie si bune. De ce ti-am povestit toate astea o sa ma intrebi. Nu din lauda - departe de mine gandul - ci pentru ca si eu ma schimb si in definitiv tu esti cel caruia vreau sa ii multumesc ca esti alaturi de mine sa ma asculti la radio cum iti povestesc verzi si uscate in tot acest timp. Acum scriu in cea mai citita revista de timp liber care si ea se schimba. Ca sa iti ofere tie mai mult, mai bine, intr-o maniera profesionista. Sunt lucruri care apar si dispar fara sa observi, insa de data asta asisti la povestea care merge mai departe. Impreuna cu tine. So, stick around.
Multumesc si...ne mai auzim, al tau Andy Popianos.

Niciun comentariu: