VREMEA

joi, 17 iunie 2010

Subiectele s-au împărțit

Mi s-a părut mie că am mai auzit propoziția asta cu muuuuult timp în urmă, pe când trezitul la ora 07:00 era o altă obligație, ori, venindu-mi în cap replica, după 'j de ani, pot să fac comparația că m-am întors la rândul meu acolo. La anii ăia. Asta cu subiectele s-au împărțit pe atunci venea dintr-o singură parte, cea a catedrei, între timp o observ din unghiul meu. Odată cu alegerea anumitor drumuri în viață și subiecții dar și subiectele se cam distilează. Unde în tinereți, nu prea bagă în seamă mai nimic din lucrurile care te înconjoară, excepție făcând acelea care pe moment ne interesau, acum, odată cu...(nu știu cu ce, dar dintr-o dată) subiectele tind să fie mai puține sau mai grupate după importanță. Singurul care a rămas comun rămâne banul. Mai nou este subiectul criză, care își face și el simțită prezența tot mai des, dar banul rămâne subiectul rege în continuare. Stăteam să mă gândesc (ceea ce foarte rar mi se mai întâmplă, ori să stau, ori să mai pot să gândesc) subiectele dau nota subiecților. Prin asta observi omul. Ce l-a mai schimbat, ori, ce l-a mai, măcar, impresionat...chestii dintr-astea. Dar odată cu reducerea drastică a subiectelor nu mai interacționezi cum o făceai mai demult. Nici cu cei apropiați nu se mai întâmplă să o faci, încet, încet. Subiecte comune se găsesc, ar spune cei foarte prinși în realitate, dar pot să nu-i bag în seamă momentan, pentru că încă nu știu ce-i va paște pe viitor. Iar viitorul ăsta, expus aici nu este ca prezentul în care cu toată convingerea poți afirma "Există subiecte de discuție, cum nu?" Și așa, încet, încet și subiecții se îndepărtează unii de ceilalți, până ajung să se întrebe... :"De ce?" Ca să termin pe o notă optimistă îmi permit să și răspund cu zâmbetul în colțul gurii :"Degeaba"

Niciun comentariu: