VREMEA

vineri, 7 august 2009

Sinuos

este termenul ce caracterizează tot ce se întâmplă pe lângă mine de ceva bun timp încoace. Formatul american de radio, are încă din anii 90 chiar şi un jingle adaptat acestei situaţii. Tipele cântă acolo "hiiiigh - loooow on w.k.s.p". N-am înţeles ce vor să zică dar realităţile vin să mă lămurească. Hai să începem de sus şi să coborâm uşor în realitate. Pe domeniul serviciilor, am primit informaţia potrivit căreia scăderile volumului de muncă, comparativ cu anul trecuut, nu au fost mai mari de 15%. Ba chiar, pe timp de criză, oamenii erau sfatuiţi să îşi aleagă ca şi domeniu de abordare serviciile. În altă ordine de idei, observ că bugetele de marketing se aruncă pe tot felul de prostii, numai pe calitate nu. Aud spoturi pe radio realizate probabil de nişte copilaşi care tare s-au bucurat că le-a pus cineva în buzunar 50 de lei şi-mi aduc aminte de mine şi de alţii ca mine în perioada noastră de început. Ei, au trecut mullţi ani de atunci. Aş fi sperat ca odată cu creşterea economică de anul trecut să crească şi nivelul priceperii, al capacităţii de a face distincţia între profesionalism şi amatorism. Ei bine, m-am înşelat, nu se mai apreciază profesionalismul, cum nu se mai apreciază experienţa....mai aberez sau ştii şi tu..?!?!

Autoconsiderându-se din ciclul "am pus coada la prună" observ că anumiţi, tot mai des întâlniţi au priceput doar prima parte din propoziţia "În perioada de criză economică se taie din bugetul de marketing al companiei, dar nu de tot, deoarece raportându-se la situaţia economică enerală şi mediile de promovare îşi reduc la rândul lor preţurile de ratecard". Dar asta este de genul : normaaaaal, acum te-ai prins, omenească şi cît se poate de firească (am nimerit şi rima). Ei, revenind, auzind doar prima jumătate, s-au gândit ei aşa să nu mai facă nimic, sau dacă tot fac apoi să găsească varianta CEA MAI ieftină. Ex. să ai bani de o maşină nouă, dar să mergi cu trabantul la servici, că e mai ieftin. Şi la final - dacă îl vor mai prinde - se vor întreba "Da' ce n-am făcut bine? Unde am greşit, că uite am pus o foaie A4 pe care am scris oferta zilei" Hmmmmmm. Smart. Corect. Şi uite-aşa se tăvălungeşte treaba. The big boss zice că el taie, mai jos marketing-ul zice că nu poate, dar tot ar vrea produsul finit "numa' de data asta" şi în final, fiind om bun tot tu rămâi şi cu spotul pe desktop şi cu banii la Sf. Aşteaptă. La rândul tău nu mai poţi plăti aia, aia...şi ui aşa îţi doreşti să fi fost angajat undeva, cu program de 12 ore şi să nu-ţi mai baţi capul cu toţi.... Pentru că aşa-i la noi. Aşa am simţit şi-n '96, dar atunci eram prea încântat să vorbesc la microfon, ca să îmi mai bat capul cu oamenii mari, acum am crescut şi fiX de aceeaşi atitudine dau. Anii au trecut...degeaba. Pentru noi, că ei n-au stat să îşi bată capul. Au călcat pe cadavre şi (aici şi din vina ţării în care trăim) "fericiţi le-o"R"duce toate / De-o fi pace, dei război". Fain. So, what is the fastest waz to killzourself? Really.

Niciun comentariu: