VREMEA

miercuri, 18 martie 2009

we're dying

Nu se intampla azi, nu se intampla in imediata apropiere, dar privit de deasupra we'ra dying. Evident cineva destept ar zice acum citind randurile astea "bine ca te-ai prins si tu". Evident ca m-am prins si nu vorbeam neaparat la propriu. We're dying in viatza noastra. Se intampla ca am ajuns sa traim intr-o rutina care in timp ne va plictisi si ne va ajunge in gat. Evident atunci, viata va fi mai complicata si nu vom puttea iesi asa cu una, cu doua din ea. Cam la asta se rezuma traiul - observ. ne nastem, cautam sa ne gasim jumatatea si cand o gasim gata. Se zice in povestile auzite si de mine, cu care sigur si tu te-ai intalnit "A trait ceva, are 102 ani". Ei as. Ceea ce a trait este pana la o varsta relativ frageda. 20-30 de ani. Restul este o lunga sau scurta (depinde de context)asteptare. Viata nu poate fi catalogata asa de usor. Am trait o viata ca sa...ce? Sa aduc pana la urma pe lume mostenitori ai genelor mele? Am trait in mocirla de afara plina de crize si crizati, de reguli si regularizati ca sa...ce?! Am trait pana la varsta asta credeam cu bucuria unor lucruri care au insemnat ceva pentru cineva. chiar daca acest cineva este 1 sau - enfin - putini. Am ajuns acum sa primesc replica conform careia n-am facut nimic asa de...cum mi se pare mie. ca de altfel mai sunt oameni pe langa mine care considera ca ma incadrez in traiectoria lor. traiectorie normala, cu trairile, bucuriile si (ne)fericirile varstei. Fac parte din marea patura "average". Asta am inteles. Foarte fain. Nu am iesit cu nimic in evidenta, parerile celor din jur sunt la fel de oportune ca si a mea, greselile sunt normale si trecute cu vederea, rar se mai intalnesc cazuri care chiar fac diferenta. Si deobicei - tot in discutii, acestea sunt eliminate, indepartate, pentru ca nu fac parte din intregul explicat ceva mai sus. Evident ca ceea ce am disecat pana acum n-are nici o legatura cu visele, nazuintele fiecaruia, insa drumul pana la ele, in cazul acestor average este foarte lin, a se citi inceeeet, cu lucruri bine stabilite si pe cat posibil pas cu pas. N-o sa vezi niciodata facand ceva spontan cu de la ei putere, ceva in care sa creada ca poate schimba ceva in jur, pentru ca treaba asta cu schimbatul ei nu o pricep. Ba cchiar o acuza, pe ideea ca daca nu intelegi esti un "boeuf". Asa ca viziunea e simpla, e cea a maselor "eu sunt bine cu mine, sunt bine cu pretenii mei care-mi seamana, vreau multe chestii dar parca n-am chef sa ma straduiesc sa le obtin, e bine, povestiiiim..." si murim - completez eu. dar, in tot acest angrenaj n-am schimbat nimic, "mi-am vazut de viata mea" ar zice cei mai destepti. o viata care nu iese din tipare, frumoasa, nu zice nimeni, dar care n-are nici un gust. E bine, e bine asa. Atata se poate. Pacat, la prima impresie credeam altceva. dar, se pue ca prima impresie e gresita. Asa ca tot eu am gresit, cand n-am dat importanta si acestor vorbe de duh. Normal, incep sa ma obijnuiesc deja si sa ma plictisesc parca din ce in ce mai tare. Noroc ca nu ma bag in seama, ca altfel m-as apuca sa scriu verzi si uscate pe blog ;)

2 comentarii:

Anonim spunea...

Hey! Vorbesti de canoane, de reguli, de mediocru, dar cine stabileste aceste canoane? Le-ai gasit tu pe undeva? Eu nu le-am vazut si cred ca canoanele ni le formam singuri sau impreuna cu anumiti oameni "apropiati" si atunci ce este rau sa te incadrezi in acele canoane? vrei sa fii mai "special" decat acei apropiati? Ce inseamna sa fii MAI special? Ca esti special fata de ei? cu siguranta ai ceva care te face special in comparatie, cum si ei au ceva care ii fac speciali in comparatie cu tine. Asa si? Dormi mai bine daca esti mai special? Te trezesti mai frumos? mai destept? Nu cred. Vorbeai ca vrei sa schimbi, spre deosebire de ceilalti si ca nu prea esti inteles. Ei bine cu totii schimbam pe cate cineva, catusi de putin, daca intram in interactiune cu el. Si daca asta iti defineste fericirea de ce nu te canalizezi cum sa intelegi tu pe altii ca sa poti sa-i schimbi decat sa te canalizezi pe cum te percep ceilalti pe tine, daca pricep ei ca vrei tu sa-i schimbi. Si asta ca sa incep cu partea finala a postarii. Daca ma duc putin mai sus pot sa deduc ca esti putin cam pesimist. Asteptam sa murim? Asta inseamna ca ai realizat tot ce vroiai de la viata. Ai reusit asta pana la 30? Bravo!!! Nu stiu cati mai sunt in pielea ta, sa realizeze TOT pana la 30. Eu sigur nu am reusit si asta ma face sa nu astept sa mor inca. De ce sa astept sa se termine cand pot sa fac sa ma bucur de ea, viata zic. Ziceai de mocirla de afara, poate mai conteaza si ce vrei sa vezi. Nu zic ca suntem inconjurati numai de bine, dar parca nu-i nici chiar asa de rau...eeee, poate depinde de la o persoana la alta. Si cu asta ma si opresc ca m-am cam lungit.

Andy Popianos spunea...

inca din inceputul frazarii as putea deduce cine e iin spatele comment-ului "Hey! Vorbesti de canoane, de reguli, de mediocru, dar cine stabileste aceste canoane?[...]Eu[...]cred ca canoanele ni le formam singuri sau impreuna cu anumiti oameni "apropiati"(Deci se inoculeaza ideea, care continua)Vrei sa fii mai "special" decat acei apropiati? (Certitudinea conchisa este ca vreau sa fiu mai "special". Si atacul in urma concluziei)Ce inseamna sa fii MAI special?
O.K. Nu vreau sa fiu mai special pentru ca "vreau", cred din ceea ce simt si gandesc ca pot mai mult decat sa ma rezum la lucrurile simple ale traiului, gen "ai dreptate" sau "nu ai dreptate". Imi doresc sa imi las o amprenta asupra celor cu care interactionez. Fie de bine sau de rau, sa o las si (iesind din tiparele celor care trec fara sa deranjeze) sa imi asum treaba asta. Da, eu am gandit asa, pentru ca situatia m-a impins la asta. Sau - se poate oricand NU am gandit asa, luand in considerare alti factori.Si asta nu tine neaparat daca este sau nu de acord X sau Y. Caci in domeniul asta se vor gasi tot timpul X de acord si Y care sa nu. Fie si asa uma', de-al dreaq. Multumesc Anonim de comentariu.(Siguranta prosteasca-catalogata tot de acei average people - a intuitiei). Intre timp a iesit soarele, norii s-au risipit si pe dinauntru...sunt mult mai fericit. Pam-pam. Serivi usor.